Interview Volvo Bluekens

Autobedrijf Bluekens voorop bij de Halve Marathon

De Roosendaalse halve marathon, jaarlijks een bekend evenement in "tout sportief Roosendaal", zou onmogelijk georganiseerd kunnen worden zonder sportieve deelnemers, vrijwilligers, enthousiaste toeschouwers en… Sponsors.

Sinds jaar en dag is Bluekens autobedrijf een belangrijke partner van Thor. Snelheid en mobiliteit, kernbegrippen in de sport, maar ook voor het Brabantse familiebedrijf. En eveneens bij Bluekens zit net als bij Thor, beweging en gezondheid in het DNA.

Komende zondag 23 juni gaan de nieuwe, sportieve en 100% elektrische Volvo’s, de EX30 en EC40 voorop in de stoet, als tijdswaarnemingsvoertuigen. En ook de term; Recharge, geeft alle lopers komende zondag hopelijk dat extra zetje om de tocht te volbrengen.

Dat Volvo gezond bewegen een warm hart toedraagt, blijkt uit het nieuwe logo van het Brabantse bedrijf, waarin een blauw hart, de B van Bluekens en een V teken dat staat voor een samenvoeging van expertise en vakmanschap. Hiermee wil het bedrijf de groene gedachte vormgeven waarbij mens en milieu centraal staan.

Arno de Bruijn manager marketing en business sales bij Bluekens Volvo, weet te melden dat een aantal van zijn collega’s ook lid zijn van Thor:” Wij willen ons graag profileren als de mobiliteitspartner van Thor en vinden het belangrijk om te sporten, daarom committeren wij ons graag aan deze Roosendaalse club.”

Gezondheid en bewegen komt volgens De Bruijn terug in het aspect mens en milieu, net als de groene gedachte. Het merk Volvo heeft net als Thor grote ambities: zo wil het in 2030 volledig zijn overgestapt op elektrische auto's. Vanaf dan zullen alle nieuwe Volvo's volledig elektrisch zijn. Tijdens de Roosendaalse Halve Marathon worden sponzen uitgedeeld voor de deelnemers, die na afloop weer worden opgehaald, gewassen en opgeslagen voor het volgend jaar. Zo ook bij Bluekens waar recyclen, volgens De Bruijn, inmiddels geïntegreerd is in het productieproces van de huidige generatie Volvo’s. Een blik in de auto die de lopers komende zondag voorop zal gaan, levert echter het beeld op van een nagelnieuw interieur, kennelijk is het bedrijf meer dan in staat om zich aan te passen aan huidige normen, waarbij aan kwaliteit en comfort niet wordt ingeleverd